Wikia

Jak Wytresować Smoka Wiki

Nocna Furia

Komentarze297
444strony na
tej wiki

Przekierowano z Nocna furia

Nocna Furia
DTV cg toothless 05-1st image.png
Klasa Tajemnicza klasa (dawniej)

Klasa uderzeniowa (teraz)

Zdolność Pikowanie "na bombę"
Szybkość 20
Atak 15
Zacisk szczęk 6
Spryt 18
Jad 0
Zbroja 18
Liczba splunięć 6
Moc ognia 14
Wielkość 14 m rozpiętości skrzydeł
Czynnik HA ! Wybredny : Jeśli Nocna Furia je coś niesmacznego - lepiej się odsuń . Płonące pożywienie lata szybko.
Czynnik ACH ! Bombowiec kamikadze : Ciemność nocy maskuje jego ciemną skórę- więc bombarduje wioski, okręty i armie, będąc całkowicie niewidzialnym.
Szybkość - nieznana. Rozmiar - nieznany. Przeklęty pomiot burzy plujący błyskawicami, które niosą śmierć. Pod żadnym pozorem nie atakować. Jedyna szansa to schować się i modlić, żeby cię nie znalazł.

— Smoczy Podręcznik

Nocna Furia (ang. Night Fury) - jeden z najbardziej tajemniczych i niebezpiecznych gatunków smoków. Na wyspie Berk istnieje tylko jedna znana Nocna Furia. Szczerbatek to pierwszy smok wytresowany przez wikinga. Wytresował go Czkawka, syn Stoika Ważkiego.

OpisEdytuj

WyglądEdytuj

Nocna Furia to prawdziwa legenda i jeden z najsilniejszych smoków. Jest stosunkowo niewielkim smokiem, ma za to potężną klatkę piersiową. Szyję ma krótką, głowę dość dużą i płaską. Dzięki dużym uszom wyposażonymi w dodatkowe półokrągłe wypustki ma on doskonały słuch. Ma dwie pary skrzydeł. Jedną stanowią wielkie skrzydła służące do wzbijania się w powietrze, zaś druga służy do regulacji kierunku lotu, podobnie jak płaty umieszczone na końcu ogona. Owy smok posiada średniej wielkości łapy, które są niezbyt grube, aczkolwiek bardzo silne

Smok ten posiada krótkie, niezbyt ostre zęby, które chowają się w dziąsłach, gdy nie są potrzebne. Są one doskonale przystosowane do łowienia ryb. Na głowie umieszczone są liczne wyrostki, a największą ich parę stanowią uszy, wrażliwe dzięki dużej powierzchni. Duże, zielone oczy doskonale widzą zarówno w ciemności, jak w dzień.

Zwierzę ma niezwykłą siłę, dzięki czemu potrafi wzbić się do lotu pionowo. W chmurach porusza się z niezwykłą gracją i prędkością.

Ciemność nocy doskonale maskuje barwę ciała Nocnej Furii, dzięki czemu jest widoczna tylko wówczas, gdy przesłania gwiazdy w czasie lotu (i oczywiście w ciągu dnia).

Smok ten potrafi przelecieć krótki dystans bez ogona, ale ma bardzo duże trudności, gdyż ogon jest jego "sterem", a zarazem dodatkową pomocą, dzięki której porusza się wręcz idealnie w czasie lotu.

OdżywianieEdytuj

Nocna furia jest drapieżnikiem, jej głównym pożywieniem są ryby. Zadowala się także np. plastrami miodu.

OgieńEdytuj

Nocna Furia atakuje błękitnymi pociskami plazmy. Potrafi to robić z dużych odległości i nigdy nie chybia. Ogień Nocnej Furii to półpłynna masa podpalana acetylenowo/tlenowym ogniem. Tylko pocisk wystrzelony z dalekiej odległości od celu wybucha błękitno - białymi płomieniami.

Potrafi strzelać stylem "na bombę". Polega on na tym że smok składa skrzydła i pikuje w dół do celu. Przed strzałem słychać tylko świst powietrza. Kiedy smok strzeli, szybko wzbija się w powietrze i znika z pola widzenia, by zaatakować następny cel.

EcholokacjaEdytuj

Echolokacja
Janinka11Dodany przez Janinka11
Smok ten jest jednym z niewielu posiadających zdolność echolokacji. Polega ona na wysłaniu głośnego impulsu dźwiękowego przez smoka, który natrafiwszy na przeszkodę, odbija się i powraca do uszu smoka. Dzięki temu Nocna Furia może latać w całkowitej ciemności np. w jaskini i zawsze odnajdzie drogę. Echolokacja została tutaj przedstawiona tak samo jak u nietoperzy które wysyłając bardzo wysoki dźwięk, którego ludzie nie słyszą, potrafią znaleźć owady.

Mimo, że Nocna Furia doskonale widzi w ciemności, echolokacja jest niezbędna, by odnajdywać przeszkody, których nie widać gołym okiem (np. ściana za zakrętem lub dziura w suficie). Echolokacja nie służy rozświetleniu otoczenia, lecz lokalizowaniu przeszkód. 

Echolokacja.jpg
Samukai2000Dodany przez Samukai2000

Siedlisko i zwyczajeEdytuj

Siedlisko Nocnej Furii pozostaje nieznane. Jednak Czkawka, przyjaciel Szczerbatka, w starych notatkach Borka Pechowca odkrywa mapę do Wyspy Nocy, rzekomego siedliska dzikich Nocnych Furii. Wraz ze swoim przyjacielem postanawiają to sprawdzić. Mapa okazała się pułapką zastawioną przez Albrechta.

Ponieważ poznana została tylko jedna nocna furia, zachowania stadne i zwyczaje gatunkowe pozostają niezbadane. Smok prawdopodobnie atakuje samotnie i w nocy, nigdy się nie pokazuje, nigdy nie porywa owiec i gdy strzela nigdy nie chybia.

Zachowanie i tresuraEdytuj

Nocna Furia przez wieki była smokiem tajemniczym, niezbadanym, nigdy przez nikogo nie widzianym. O jej obecności świadczył tylko charakterystyczny świst, wydawany przez smoka tuż przed uderzeniem, oraz szybki, zwinny, smoczy cień poruszający się po niebie. Jest to pierwszy smok wytresowany przez człowieka. 

Smok ten jest niezwykle inteligentny i pomysłowy, najlepiej nadaje się na wierzchowca. Ma doskonałą koordynację z jeźdźcem. Jest najszybszym i jednym z najsilniejszych smoków.

Kiedy smok jest szczęśliwy, uszy ma podniesione, zaś gdy zły lub smutny, opuszcza je. Tymi zachowaniami przypomina kota. Cechuje go także wyjątkowa lojalność, co z kolei jest cechą typowo ,,psią". Ma też dość duże poczucie humoru i szybko się uczy.

Inne opisyEdytuj

"Najrzadszego i najinteligentniejszego ze wszystkich smoków wyróżnia ciemny kolor i przenikliwe żółte oczy. To smok o niewielkich rozmiarach, mocnej klatce piersiowej i krótkiej szyi. Ma największe skrzydła ze wszystkich smoków, więc może latać wyżej, szybciej i dłużej niż jakikolwiek inny smok. Niezwykły stosunek siły do wagi sprawia, że smok ten może wzbić się do lotu pionowo. Niestety, gracja, z jaką porusza się w chmurach, zmienia się w niezdarność na ziemi. Niekonwencjonalny płomień, którym zionie (półpłynna masa podpalana acetylenowo/tlenowym ogniem) zniszczy każdy cel. Jego popisowy numer to atak po zachodzie słońca z dużej wysokości - ze zwiniętymi skrzydłami pikuje w dół, w ostatniej chwili precyzyjnie trafia płomieniem w cel i znika bez śladu w ciemnościach. Jedynym ostrzeżeniem jest narastający dźwięk, który Furia wytwarza przy pikowaniu. Te ataki w stylu kamikadze, ciekawski umysł i analityczny umysł sprawiają, że Nocna Furia jest nieprawdopodobnie skutecznym i destrukcyjnym przeciwnikiem. Jak dotąd nie udało się upolować ani jednej Nocnej Furii."

- http://www.howtotrainyourdragonintl.com/intl/pl/

Ciekawostki Edytuj

  • Pomimo, że jest bardzo niewiele informacji na temat tego gatunku smoków, w Smoczym Podręczniku Nocna Furia nie jest już zaliczana do tajemniczej klasy.
  • Dźwięk, wytwarzany przez Nocną Furię, jest połączeniem odgłosów wydawanych przez zwierzęta takie jak słonie, koty, tygrysy czy konie.
  • Skóra smoka zaś stanowi "mieszankę" pokrycia ciała nietoperza i jaszczurki. Sposobem poruszania się, kolorem i wyglądem oczu ma przypominać panterę.
  • Szczerbatek jest jedyną nocną furią żyjącą na wyspie Berk. Możliwe jest, że smoków tych istnieje więcej, jednak do tej pory nie zostały jeszcze odkryte.
  • Kiedy smok zieje strumieniem ognia, jest on biało - błękitny. Niebieską barwę ma jednak tylko eksplodujący pocisk.
  • Niekiedy, źrenice tego smoka momentalnie się wysmuklają. Prawdopodobnie dzieje się to wtedy, kiedy smok jest rozemocjonowany, zdenerwowany lub przestraszony.
  • Ślina Nocnej Furii ma podobno lecznicze zastosowania
  • Nocne Furie są bardzo inteligentne i sprytne, ale łatwo się rozpraszają.

W grachEdytuj

Night fury light rain by stalcry-d4jzwne.jpg
Nocna Furia 1Dodany przez Nocna Furia 1

Gra Dreamworks Dragons: Wild SkiesEdytuj

W grze, Nocna Furia (a konkretnie Szczerbatek) jest piątym w kolejności smokiem do wytresowania. Jego kryjówka znajduje się w Badmist Mountain. Je Fish - ryby.

Gra School of DragonsEdytuj

Jedynym smokiem z gatunku Nocna Furia, który się pojawia, jest Szczerbatek. Nie można wytresować własnej Nocnej Furii.

ZabawkiEdytuj

LinkiEdytuj

GaleriaEdytuj

Postaci i smoki w School of Dragons
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]]

Dragon Trainers (Smoczy Trenerzy): Hiccup (Czkawka)AstridSnodlout (Sączysmark)Fishlegs (Śledzik)Ruffnutt (Mieczyk)Tuffnutt (Szpadka)
Viking Leaders (Liderzy Wikingów): Gobber (Pyskacz)Stoick the Vast (Stoik Ważki)HeatherAlchemistPhlegmaBotanistHeadmaster (Dyrektor)
Dragons (Smoki): Toothless (Szczerbatek)Stormfly (Wichura)Hookfang (Hakokieł)Meatlug (Sztukamięs)Barf&Belch (Jot i Wym)StokeheadGroundsplitter
Dragon species (gatunki smoków): Night Fury (Nocna Furia)Monstrous Nightmare (Koszmar Ponocnik)Deadly Nadder (Śmiertnik Zębacz)Hideous Zippleback (Zębiróg Zamkogłowy)Gronckle (Gronkiel)Thunder Drum (Gromogrzmot)Whispering Death (Szepcząca ŚmierćTerrible Terror (Straszliwiec Straszliwy)BoneKnapper (Gnatochrup)

[[Plik:{{{Grafika2}}}|100x150px]]
Gatunki smoków
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]]

Z książek: CuchniakCzaszkowiecDiabelski DerwiszDonosicielDoomfangDusicielElektrobalHorrorJadowidy GłuposmokKoszmar PonocnikMarsh TigerMorskosmokus Gigantikus MaksimusNanosmokNastrojosmokOgnisty SmokOgrodowiec PospolityOsesek DzieńdoberekPolarny WążRageblastRocket RipperSabre-Tooth Driver DragonToksyczny MrokZwykły BrunatnyŁamignatSmok SprytuŚmiertnik ZębaczŚwiecący RobalWiertło-smokWiewiórowąż KrótkoskrzydłyWodny SmokŻarłokŻmijak Jadowitek
Z filmów: BewilderbeastCloudcutterDrzewokosFogcutterGnatochrupGromogrzmotGronkielHobblegruntKoszmar PonocnikKrzykozgonKrólowa OgnioglizdaMarazmorMorskosmokus Gigantikus MaksimusNocna FuriaOceanzapOgnioglizdaParzyplujRaincutterRumblehornSidlarzSkrzydłochlastSkullcrusherSnagglefangSpeed StingerStormcutterStraszliwiec StraszliwySzepcząca ŚmierćTajfumerangWandersmokWingnashersZaduśny ZdechZębiróg ZamkogłowyŚmiertnik Zębacz

[[Plik:{{{Grafika2}}}|100x150px]]

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Nocna Furia

Więcej od Wikii

Losowa wiki